Nyligen har vi fått en artikel publicerad i ett antal nyhetsbrev som når ca 30 000 läsare i Sverige. Artikeln handlar om sökmotormarknadsföring. Syftet med artikeln är flera men du som läsare märker bara en.
Det mest uppenbara är att artikeln handlar om oseriösa sökmotoroptimeringsföretag. Men artikeln har ett par ytterligare syften som inte är direkt synliga.
Vi försöker bland annat se om vi kan öka antalet sökningar på ordet sökmotormarknadsföring och frasen oseriösa sökmotoroptimeringsföretag.
Det tredje syftet är att mäta hur många som söker på frasen "konferens med björnguidning" som vi nämner som exempel på en sökfras. Vi har skapat en specifik sida med namnet konferens med björnguidning och kommer att mäta resultat utifrån denna sida.
Vi hoppas kunna återkomma med intressanta iaktagelser om hur vi lyckas med vår lilla ovetenskapliga beteendeundersökning löpande framöver. Artikeln kan ni bl.a. läsa på nyhetsbrevet UppsalaDirekt.
1 kommentar:
Skicka en kommentar