torsdag, augusti 12, 2010

En tanke om sökmotoroptimering, SEO.

Om HM hade haft portkod in till sina affärer och enbart tillåtit de som kan portkoden och personer som tidigare varit i butiken att komma in, hade de då varit lika framgångsrika?

Att inte jobba med SEO är som att gå på en motorväg i mörker utan reflex. Du kan se trafiken men den ser inte dig!


SEO handlar om att synliggöra företag och organisationers budskap på internet via sökmotorer.

2 kommentarer:

David Nilsson sa...

Vill gärna höra mer om vad bakgrunden till detta inlägget är...

Peter Isaksson sa...

David - inger mer bakom än en fundering kring varför SEO ff inte ses som en naturlig del av helheten kring en webbplats. UX / SEO / IA kompletterar och formar en totalbild kring upplevelse och synlighet.
Ps
Ingen direkt koppling till HM. Ds

Peter's shared items in Google Reader

FriendFeed - webbstrategi

Digisocial – om webbstrategi, social media och kommunikation på internet