Google har förklarat och förtydligat lite av sina strategier (för er som fortfarande försöker att manipulera sökresultat genom fiffiga lösningar, se upp!).
Googles kompletterande index (resultat)
Sidor som hamnar i Googles kompletterande index hanteras annorlunda jmf med sidor i det reguljära indexet. Dock inget att oroa sig för säger Matt Cutts på Google.
Köpa länkar
Google anser att när man köper länkar så följer man inte Googles riktlinjer och man kan tänka sig att agera mot denna typ av länkning i framtiden.
Utgående länkar
Matt Cutts sa att länkar till andra webbplatser är bra för användarna och därmed bra för sökmotorerna.
Spammande domäner som ägs av samma person
Matt Cutts indikerade att webbmasters som äger flera spammande domäner även kan få problem med sina övriga webbplatser.
Katalogsidor och sökresultatsidor för e-butiker
Google försöker undvika att ha med e-butikernas resultatsidor i sitt eget sökresultat. Kategori sidor för e-butiker fungerar bättre enligt Matt Cutts. En produkt bör endast listas i den bäst avsedda kategorin istället för att listas på 30 olika platser.
Matt Cutts rekommender att man analyserar de webbplatser som idag har hög ranking då webbmasters kan lära sig en hel del från dessa.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar