fredag, april 17, 2009

Twittering Web Analytics Wednesday in Stockholm

Twittering WAW in Stockholm:

Del 1
  • Nu bär det av till WAW på Royal Viking! #wa #waw
  • Första twittern från #waw Stockhom. Måste hitta namnlappen...
  • Dax att köra igång! Första punkten Sociala medier - ett bättre Internet. #waw #wa
  • Webguide Partner Jesper Åström om sociala medier. Tre olika perspektiv, synsätt.
  • Tre kategorier: evangelisterna, marknadsförarna, dr data och så har vi kritikerna.
  • Hur tjänar man pengar? Förtroende ökar förädlingsvärdet, nå ut, känd avsändare, högre avslutsfrekvens, stärka beslutsprocess #wa #waw
  • Kpi för sociala medier? #wa #waw
  • #wa #waw återkommande besökare från ref domän, retention, återkommande kommentarer
  • Mät över tid! #wa #waw
  • #wa #waw Avslut! Μängd. antal backlinks, antal nedladdningar.
  • #wa #waw Förutsägbarhet! Sannolikheten. funnels, etiketter, taggning
  • #wa #waw det va kpi för besökare på webbplatsen.
  • #wa #waw Kpi utanför webbplatsen nästa...
  • #wa #waw Omnämnanden och varaktighet!
  • #wa #waw Viral faktor. Hur många RT per inlägg på
  • #wa #waw Beroende på vad målassociationen är. Associationer, metataggning,ankartexter!
  • #wa #waw Sammanfattning? Är jesper ute å cyklar? Allt funkar!

Del 2

  • #wa #waw Pronto nästa talare ut
  • #wa #waw The internet of this day and age
  • #wa #waw Social technographic ladder of participation
  • #wa #waw inactive, spectators,Joiners,collectors,critics,creators
  • #wa #waw Ahead in adoption,connected,travellers,information hungry,vocal,exposed to the media
  • The keys to creating word of mouth (wom)
  • Identify,listen,create,engage and evaluate #wa #waw
  • Rosa bandet kampanjens genomförande och användande av facebook
  • Lästips: Beyond Buzz the next generation of Word-of-Mouth Marketing
  • #wa #waw Excellent food and drinks on webanalytics wednesday! thanks Omniture och Webtrends
  • #wa #waw Analytics need to have a more critical aproach to social media

My own thoughts!

"WA need to look more at the outcome of Social Media strategies!"

"What´s the real value? Is it to small to analyze, but enough interesting to not ignore? Rate of growth?"

"Does the above make any sence?"

Inga kommentarer:

Peter's shared items in Google Reader

FriendFeed - webbstrategi

Digisocial – om webbstrategi, social media och kommunikation på internet