onsdag, november 16, 2005

Artiklen "Sökmotormarknadsföring som strategiskt verktyg" - resultat

Artiklen om "Sökmotormarknadsföring som strategiskt verktyg för företag" plockades upp och lanserades genom ett antal nyhetsbrev i mellan Sverige. Artikeln plockades upp av sökmotorerna och hamnade på 6:e plats på Googles resultatlista när man söker på ordet "sökmotormarknadsföring".

En vecka har gått och vi nådde denna placering på mindre än en vecka. Om alla Googles parametrar stämmer med tidigare undersökningar så ska sidan sjunka i resultaten efter tag. Detta beror på att sidan som artikeln ligger på åtefinns i ett nyhetsbrev och alltså har ett "nuvärde" som nyhet.

Vi återkommer med fler rekflektioner från vår artikel. Fortfarande har inte någon sökmotor indexerat frasen "konferens med björnguidning" då ingen sökmotor visar något resultat när man gör en sökning på denna. Vi får se om och när frasen indexeras.

Inga kommentarer:

Peter's shared items in Google Reader

FriendFeed - webbstrategi

Digisocial – om webbstrategi, social media och kommunikation på internet