torsdag, augusti 18, 2011

Motreaktioner har alltid kommit oavsett vad...

Motreaktioner har alltid kommit oavsett vad vi ser tillbaka på när det gäller samhällsutvecklingen. Det som sker är att nätet i stort sett accepterats i varje hem och att sociala medier används i alla åldrar till mindre eller större del. Vad vi efterfrågar i nästa steg är kontroll på vår egen internetnärvaro. Mogenhet i användandet av sociala medier och nyttan står på agendan. Jag delar mina bilder med en mindre grupp som verkligen berörs av mina bilder och inte med alla. Jag pratar med personer som tillför något inom mina intresseområden och lägger andra i en nollcirkel på G+.Där nollcirkeln bara bekräftar mitt ego och visar hur "duktig" jag är på att få många personer intresserade av mig och vice versa. Nyttan i innehåll och diversifieringen av de platser där vi rör oss på nätet gör att "stora" samlingspunkter som Facebook och Twitter tappar i intresse för mig som person. G+ har kommit en bit på väg där jag tillåts att i större utsträckning styra och aggregera min närvaro. Intressant är att den motreaktion vi ser kommer samtidigt som många företag och organisationer tar stora kliv ut på den sociala arenan och har accepterat att de "måste" finnas med. Vi befinner oss nu i en konsolideringsfas där vi kommer att se nyttor växa och användandet av sociala medier, appar och nätet i stort ta en ny riktning. Lekstugetiden är över och nu har vi börjat 4:e klass. Det börjar bli på allvar.
Nätskeptikerna på frammarsch | Kultur | SvD
Nätevangelisterna har blivit domedagsprofeter, politiker kräver hårdare kontroll av internet, de ständigt uppkopplade kopplar ner sig. Att vara nätskeptiker har blivit högsta mode.
Visa eller kommentera Peter Isakssons inlägg »
I projektet Google+ kan du dela din verklighet på webben. Läs mer.
Gå med i Google+
Du har fått det här meddelandet eftersom Peter Isaksson delade det med tsaren.epost@blogger.com Avsluta prenumerationen på de här meddelandena.

Inga kommentarer:

Peter's shared items in Google Reader

FriendFeed - webbstrategi

Digisocial – om webbstrategi, social media och kommunikation på internet