måndag, november 15, 2010

Facebook Mail är för mycket.

Nu väntar vi på Facebooks senaste "produkt" release, FB Mail. En funktion som innan den släppts spås kunna slå ut stora delar av det traditionella mailandet. Men i spåren av denna release så börjar jag allt mer känna att FB vill för mycket. Med Places (som vi ff väntar på) så tog man steget in på lokaliseringsarenanan. Groups gav oss möjlighet att knyta upp våra "affärsbekanta" till FB istället för att kanske enbart ha dem på LinkedIn. När man nu lanserar en mailfunktion så käbns det som att det är på väg att bli för mycket. Vilka har tidigare vandrat i den virtuella världen och lyckats bygga upp och bibehålla en nästintill monopolistisk ställning? Microsoft? Google? Jag känner det som att FB greppar efter för mycket och tror inte att det är rätt väg att egenutveckla lösningar för sina användare. Att istället förbättra möjligheten och stödja utvecklandet av funktioner som jag som användare vill knyta till min FB profil hade varit en bättre väg. Då hade jag sett en plattform med enorm potential. Idag ser jag början till ett groteskt monster som vill ta över den sociala världen på webben.


- postat från min iPhone via Blogpress

Inga kommentarer:

Peter's shared items in Google Reader

FriendFeed - webbstrategi

Digisocial – om webbstrategi, social media och kommunikation på internet