torsdag, mars 23, 2006

Sökmotoroptimering handlar inte längre enbart om nyckelord!

Än så länge enbart möjligt i USA men nu kan Google erbjuda annonsering utifrån demografi. Med demografi avser Google att du kan visa annonser till besökare utifrån kön, ålder, inkomst eller annan demografi. Underlaget för tjänsten levereras av comScore Media Metrix i USA som levererar olika typer av marknadsföringsinformation.
När vi får se denna typ av möjlighet i Europa och i Sverige är osäkert. Den senaste tjänsten leverad till Europa marknaden från Google är Froogle och det lanserades för flera år sedan i USA. Efter det så har man en stark utveckling av "local search" i USA vilket vi inte sett så mycket av ännu i Europa. Mappingtjänster där du söker leverantör utifån geografiska variabler är också en tjänst som vi väntar på.


Men den som väntar....

Inga kommentarer:

Peter's shared items in Google Reader

FriendFeed - webbstrategi

Digisocial – om webbstrategi, social media och kommunikation på internet