söndag, augusti 01, 2010

En dag vaknade han och världen såg annorlunda ut.

Del fem
Kommer tidigt till mässan. Lungt i hela hallen. Idag ska allt ske. Imorgon är mer och mindre en dag för att avsluta och packa ihop lite. Mässarrangörerna blir skitgriniga om man försöker slå ihop för tidigt. Står till och med angivet i kontraktet när man får packa ihop.
Montern är jävligt snygg. Stor, tuff, modern med sin stora skärm. Snyggt golv och en hel ljusrigg i taket. Vi har rockat på den här mässan och visat vilka som är de verkliga vinnarna med den här montern. Det går bra för oss så därför är våra produkter bra och omtyckta.
Kollade på nätet igår kväll när jag kom till hotellet. Verkar som stormen på YouTube lagt sig. Totalt har filmerna visats över 10000 gånger. Men då ska man tänka på att vi är verksamma i hela Europa och det här var en storm i ett vattenglas. Pressreleasen gick ut imorse. Plockades upp på kvällstidningens sida under uppföljningsintervjun med VD:n. Några kommentarer och en hel del som klickat på någon typ av knapp som heter Gilla. Låter bra. Ju fler som gillar pressreleasen desto bättre. Nu är lugnet återställt och vi kan fokusera på att få återstoden av alla order underskrivna. Blev ett litet stopp igår pga allt surr kring missnöjet med vår senaste produkt. Men nu kör vi! Verkar som Anna drack lite hårt igår. Ser slut och grinig ut.
Ska det här helvetet aldrig ta slut!
Anna kom in och sa att hon varit in på Facebook imorse. Missnöjesgruppen har vuxit och är nu spridd så den även omfattar hela Europa. Folk från alla möjliga länder som använt vår produkt har gått med. Antal medlemmar över 1000 stycken på mindre än ett par dagar. Pressreleasen gjorde ingen nytta utan tvärtom. Flera inlägg på Facebook handlar om att vi som företag inte lyssnar utan kör på i samma ullstrumpor och ger vår version utan att bry oss om vad konsumenterna säger. Att folk klickar på Gilla knappen betyder inte att de "gillar" inlägget. Tjockskalle! Jävla tjockskalle.
Vafan göra? Ett jävla virrvarr där ute och helt omöjligt att reda upp. Det går liksom inte att ta på felet. Går inte att ta tag i en person och trycka till och säga att nu får ni skärpa er. Allt bara flyger fritt, vind för våg. Hur fan ska man få stopp på det här.
VD och PR chef ringde. Krismöte under helgen. Måste komma fram till en lösning tills på måndag.
Säljkillarna i montern säger att köparna har varit lite mer försiktiga i år så det är inte samma tryck. Fattas bara att vi ska få ett bakslag på den uppgång vi har nu. Måste kolla upp den där jävla konkurrenten med gratis support och Wikis. Vad nu en Wiki är! Låter som en resebyrå för Hawaii. Totalt oseriöst på köpet att försöka fiska kunder genom att ge bort gratis. Trodde vi hade lämnat det stadiet att man ska dela med sig gratis. Måste ju få kostnadstäckning. Men de säger att kunderna själva kan lösa många av problemen. Hur har de tänkt att de ska kunna sköta det och hur bra blir det? Låter som att de är desperata. Nej i vår bransch så gör man inte affärer på det sättet. Det går helt enkelt inte till så! Tänk om de där marknadsmänniskorna kunde fatta det också. Försöka sälja på oss lösningar som ingen använder. Sociala medier! Va fan är sociala medier!

Inga kommentarer:

Peter's shared items in Google Reader

FriendFeed - webbstrategi

Digisocial – om webbstrategi, social media och kommunikation på internet