Del fyra
Dag tre på mässan. Gårdagens "lilla" gruff kring missnöjet med vår senaste produkt verkar ha lagt sig. Inget att oroa sig för. Några enstaka konsumenter som fick luft och lite uppmärksamhet. Det är det som det handlar om. Några missnöjda som uppmuntras och känner sig viktiga. Det viktiga är affären! Business är business och det ska inte några små fjantar med minikamera eller frukostsoffor ändra på. Vill dom ha sensationsnyheter så får de väll åka ut i världen eller hänga utanför slottet.
Lungt och stillsamt idag. Alltid lite mer lugn och mer plats för diskussioner dag tre. Fick en förfrågan från en kvällstidning om att medverka i deras webb tv sändning från mässan. Fan man kan ju bli TV kändis här. De påstod att de har flera hundratusentals tittare varje månad. Inte som den där lilla fjanten med minikameran som säkert bara har en handfull. Han och den där tjejen i soffan och deras kompisar.
Dax för en fika. Tänk vad utvecklingen går framåt. Mobilen. Idag en liten handdator som innehåller all viktig information och håller rätt på alla tider. Det uppskattar jag. Den har verkligen blivit oväderlig. Företagets webbplats är anpassad så att den märker av när någon med en mobil surfar in på den och anpassar då gränssnittet efter mobilen. Något som mottogs med ett stort "ååhh" vid lanseringen. Fan vi hänger med och leder utvecklingen. Ska inte behöva känna oro inför några enstaka missnöjda konsumenter och en intervju som numer även återfinns att se på YouTube. Tydligen hade någon även filmat från festen på hotellet vi hade med kunderna och sen lagt upp det på YouTube. Alla monterbesökare skrattade som fan när vi drog upp det på storbilden i mässhallen. Så är det att vara kund till oss. Party! Avundsjuka? Det här kan ni också vara en del av. Suckers!
Kvällstidningen har kommit för att göra intervjun. Småler när jag ser att de har en liten handkamera med sig. Vill att vi kör intervjun i cafét (som jag precis kom ifrån). Ok!
Första frågan och nu får dom för fan ge sig. Har alla som stavar något med webb hoppat på det här med att några konsumenter varit missnöjda med vår produkt. Tydligen har flera bloggare plockat upp intervjun och kommenterat. Kommentarerna till intervjun på YouTube inte för positiva; "Storföretag skrattar åt den lilla konsumenten", "Visar på att företag skiter i vad de säljer", "Uppblåsta storföretag med dollartecken för ögona". Och det var tydligen de snälla kommentarerna. Förvånad! Han säger att intervjun visats över 2000 gånger det senaste dygnet. Intervjun i soffan har lagts upp nyligen och den har redan visats 500 gånger. Flera har börjat skicka runt filmen från festen och lagt upp den på bloggar med kommentarer som "spriten flödar" osv. På Facebook har det skapats en "Missnöjesgrupp". Vafan är det som händer? Vem fan är det som gör det här? Måste vara någon av våra konkurrenter! Måste ringa vår PR chef. Sociala medier! Va fan är sociala medier? Men det här kan väll inte vara tillåtet? Måste vara förtal eller något liknande.
PR chefen ska skriva en corporate ursäkt och förklara hur allt ligger till. Bra! Saker och ting brukar försvinna efter ett litet förtydligande.
Fan den här dagen gick fort. Ingen bra dag! Huvudvärk. VD ringde och frågade vad som hänt. Tydligen hade kvällstidningen ringt upp honom efter det att de lagt ut intervjun idag och fått mycket hög respons på intervjun. De vill gå lite djupare och vill veta om ett konsumentuppror på Facebook och webben påverkar vår försäljning. Klart det inte gör. Vi gör inga affärer på Facebook!
Snart klar med alla order. Hoppas de andra killarna har fått underskrifter på sina order. Klart det inte påverkar. Ett gupp på vägen men vi kör vidare var VD:s kommentar. Ett gupp på vägen. Haha, den kommentaren kommer han att få skäll av PR chefen för. Hon är så noga med hur och vad vi får säga. Tror det handlar om att hon vill ha strålkastaren på sig. Karriärist!
Nu öl i baren och sen bastu!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar