Del 3
Vilken fest igår kväll. Total lyckad. Några små frågor om problemen med vår nya produkt men inget att oroa sig för.
Tillbaka på mässan. Blev stoppad när jag gick förbi "Internet cafét" som tydligen är något typ av media center. Mässan satsar på nya kanaler för att engagera och nå ut till besökarna både före, under och efter mässan. Kul idé och det passar säkert deras affärsmodell. Ska i alla fall vara med i "frukost soffan" i eftermiddag för att diskutera produktansvar gentemot konsumenter. Inga problemas på den fronten.
Anna och Jonas på plats redan och övriga släntrar väll in. Festteamet behöver inte vara på plats förrän till lunch. Kvällen igår gav en hel del i orderböckerna. Nu ska vi ägna resten av mässans tre dagar åt att få alla order underskrivna.
Frukostsoffan! Sköna kuddar och den där tjejen som håller i tillställningarna ser ju himla trevlig ut. Tillmötesgående och väldigt nära i sitt sätt att prata. Intresserad av vad jag säger. Känner mig viktig och intressant. Kan bli bra det här. Nu kör vi igång.
Va i helvete är det hon säger! Hon visar mitt inlägg från igår som den där jävla muppen med lilla kameran gjorde. Tydligen har de lagt ut filmen igår (jag sa iofs ok) och nu har det blivit någon jävla typ av "folkstorm" på deras lilla webb kring vår produkt. För dyr och för dålig kvalitet. Jag svarar att vi inte fått in någon produkt som är trasig. Den är prisvärd. Vi har inte fått så många klagomål inskickade. Ett fåtal. Och nu den här jävla "folkstormen". Folkstorm och folkstorm. Ett 40-tal personer som hört av sig och sagt att de är missnöjda med produkten. Ja men låt dom vara det då. Den är prisvärd. Konkurrenter i soffan som sitter och säger att de jobbar på att skapa en dialog med sina kunder genom att plocka in dem tidigt i produktutvecklingen och lyssna till deras synpunkter. VI HAR VÄLL OCKSÅ PRODUKTTESTER! Tror han är något för att han slänger sig med det där jävla ordet "sociala medier". Mer kaffe. Huvudet spränger och det här känns som bortkastad tid. Låt dom sitta där och berömma varandra och säga hur jävla bra dom är. Den där tjejen visade sitt rätta jag direkt med första frågan; "Det har visat sig att många konsumenter är missnöjda med kvaliteten på er senaste produkt. Vad gör ni åt det? Vilket ansvar har ni som tillverkare?". Är det trasigt byter vi ut det! That´s it!
Tillbaka i monterns lugna och trygga boning. Inga fler deltagande i något som det inte står SVT eller TV4 på efter den bombade "frukostsoffan".
Anna lätt stressad och irriterad. En av våra konkurrenter demokör sitt nya supportsystem live. Någon typ av chat som är gratis och där alla frågor och svar sammanställs på något vis som de kallar Wiki. Låter jävligt dyrt och hur många måste inte arbeta med att sköta en sån support. Loooosers! Vår support fick högsta betyg i användartesterna och kostar. Betaltjänster har högre kvalitet. Det vet väll alla!
Nu skriver vi order killar. Jonas ser till att plocka in alla potentiella kunder och visa vårt superba supportsystem. Det här kommer att ge klirr i kassan. Prisvärt!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar