tisdag, maj 30, 2006

AdWords spindlar sidor för att avgöra AdRank

Google ändrade sina vilkor för annonssystemet AdWords nyligen. Saken uppmärksammades på SearchEngineWatchs forum.

Följande skrevs i Googles nya vilkor:

"We've also added some language to anticipate Google's retrieval of advertiser landing pages. To further improve program quality, our system will soon visit and evaluate all landing pages specified in AdWords ads. The quality information collected will affect AdWords account performance in the future. If a landing page has informative content related to its AdWords ads and keywords, these keywords will receive higher Quality Scores and potentially lower minimum cost-per-click bid (CPC bid) requirements. Poor quality landing pages or those that restrict visits by our system are likely to experience a decrease in quality scores (and a potential increase in CPC bid requirements)."


Så du som annonserar med AdWords kan snart förvänta dig ett besök av deras "spindel" som kommer för att utvärdera hur bra och relevant målsidan för annonsen är. Med det menat hur relevant sidan är i förhållande till den sökning sidan visas för.

Inga kommentarer:

Peter's shared items in Google Reader

FriendFeed - webbstrategi

Digisocial – om webbstrategi, social media och kommunikation på internet