fredag, december 10, 2010

Google trixar med sökresultat! Eller?


Testar Google hur man återger sökresultat? Har under dagen fått ett par annorlunda sidor med sökresultat. Det första jag reagerade på var att SERP sidan var centrerad i webbläsaren. Tänkte inte mycket på det. När jag senare gjorde en sökning dök det upp 16 organiska träffar, 1 relaterade längst ner och tre annonser i toppen. Total 20 rader med olika träffar på samma sida fast mina inställningar är 10.
Det sista jag upptäckte var när jag enbart fick upp 4 organiska träffar (ovanför sidbrytningen). Se bild nedan. Då hade det hänt för mycket under dagen för att det skulle vara en ren tillfällighet. Någon typ av test tycker jag mig se kring hur man visar sökresultaten. Det senare intressant då det enbart visade resultaten ovan sidbrytningen.


Inga kommentarer:

Peter's shared items in Google Reader

FriendFeed - webbstrategi

Digisocial – om webbstrategi, social media och kommunikation på internet