måndag, mars 28, 2005

Sökmotormarknadsföring, förslag på målgrupper för samverkan.

Med anledning av tidigare skrivna inlägg vill vi ge er ett antal exempel på målgrupper!
  • Bröllop - kläder, presenter, blommor, skor, festarrangörer, konditor, catering
  • Husägare - trädgård, brädgård, järnaffär, vitvaruhandel, inredning, möbler, färghandel
  • Småföretagare - bokföring, juridik, hemsidor, telefonservice, marknadsföring, nätverk
  • Barnfamiljer - leksaksbutik (presentlistor till/från kompisar), barnkläder, barnsäkerhet, friluftsverksamhet.
  • Inom B2B fungerar det likadant. Företag vill ha färre och bättre leverantörer som kan leverera mer.

Det här är några exempel för att få fart på din egen hjärnverksamhet kring vilka du kan samverka med.

// Peter I

Inga kommentarer:

Peter's shared items in Google Reader

FriendFeed - webbstrategi

Digisocial – om webbstrategi, social media och kommunikation på internet