söndag, augusti 01, 2010

En dag vaknade han och världen såg annorlunda ut.

Del 2
Mässa ,mässa, mässa! Älskar den här mässan. Är fan i mig kung på det här. Känner nästan alla och ingen kan säga emot när vi säger vilka jävla bra produkter vi har. Det har rullat på så här i alla tider. Vi är nytänkare i år med vår webb. Den marknadsförs snyggt i montern på en stor skärm som är den största på hela mässan. "We are the winners, the winners take it all...igen och igen och igen!"
Full rulle nu. Funderar på kvällen. Stor baluns på Scandic för våra kunder. Samma visa som förra året. Småler inombords. Påminner om Grevinnan och betjänten som rullar på TV varje nyår. Same proceduer as last year? Same proceduer as every year James!
Anna vår marknadsassistent gör bra ifrån sig med gubbsen som kommer till montern. Alltid bra att ha med en tjej i montern. Det gillar gubbarna. Gärna lite rapp i käften så att hon kan käfta tillbaks. Men vad fan vill Jonas nu då. Drygisen på jobbet med sina webbanalyser. Det var han som hade rekommenderat Anna att ta in den där jävla kassa sociala media killen.
Men va fan! Vad betyder det? Jonas säger att det är någon som skrivit något på webben om en av våra produkter och inte gett den så bra beröm. Och!! Nu står någon av våra konkurrenter och visar vad slutkonsumenterna tycker om olika produkter. Våran fick visst inte så bra omnämnande. Men va fan spelar det för roll. Det är inte dom som är här. Här är killarna som vill bli bjudna på mat och ha kul. Köp av oss och alla vet att de får komma på vårfesten i Stockholm. Omtalad i branschen och inte lätt att komma in på. Men alla vill vara där.
Anna säger att flera av våra kunder har börjat fråga om vi har gjort något åt felen som påpekats av konsumenterna. Fel och fel. Några missnöjda konsumenter som gett utlopp för sitt missnöje på någon sketen liten webbplats. Vem bryr sig. Där görs inga affärer. Bad Anna visa vår nya webb och hur enkelt de får fram information och sprängskisser på alla produkter och vårt nya sätt att ge support (som kommer att höja våra support intäkter med 20%) via webbplatsen. Alla kunder får ett loggin och sen har de tillgång till personlig support. Iofs så får de betala lite extra. Men det gör inget för på det här viset räknar vi med att sälja support tjänsten till i stort sett alla kunder och inte till, som idag, 65%.
Kamera team på ingång. Måste vara SVT eller TV4. Den där killen som dök upp med en liten handkamera och ville ställa frågor får ursäkta.
Härlig intervju. Le, titta inte direkt rakt in i kameran som amatörerna, låt övertygande och tryck på hur bra företaget går. Det räcker för att folk ska känna igen varumärket i butiken. "Det går bra för dom så därför måste deras produkter vara bra!" Enkel psykologi!
Liten irriterande kille tillbaka med sin lilla kamera. Vill intervjua mig och säger att han sänder live. Live vart om jag får fråga? Och vilka ser på hans små fjuttinlägg? Men, men. Allt går som smör så varför inte.
Vilka jävla frågor! Fråga mig om våra problem med vår senaste produkt och dess dåliga kvalitet. Lever inte upp till vår bild som ett kvalitetsföretag säger han. Spelar ingen roll. Skrattade lite och sa att det är en oerhört prisvärd produkt. Prisvärd! Ingen kan sätta dit en om man använder ordet prisvärd. Säger inte att den är bäst eller är av toppkvalitet. Prisvärd. Vilket bra ord! Våra produkter säljer över hela Europa och är väldigt prisvärda.
Nytt inslag på mässan i år var någon typ av Internet café. Gick förbi och där satt den där killen med den lilla kameran och intervjuade folk. Såg även ut som de hade någon typ av "Frukost TV" koncept med folk som satt och diskuterade.
Nu till hotellet för dusch och ombyte. Sen mässans höjdpunkt; "Kundparty".

Inga kommentarer:

Peter's shared items in Google Reader

FriendFeed - webbstrategi

Digisocial – om webbstrategi, social media och kommunikation på internet