fredag, augusti 20, 2010

Location marketing plan

Den här veckans stora nyhet på den sociala spelplanen var nog lanseringen av Facebook Places. Places verkar kunna bli ett lika vanligt uttryck för vart du befinner dig som Location. Google har sitt Google Places och Facebook sitt. Om Facebook Places var den stora händelsen så blir nog uttrycket "location marketing plan" effekten av händelsen. Nu är det dags för företagen att se över sin strategi för marknadsföring via tjänster som FB och Google Places, Gowalla och Foursquare. Det positiva är att man tydligare kan se en segmentering av tjänster inom sociala medier. Det kan indikera en viss mognad inom området även om det fortfarande är långt kvar innan frukten är mogen att plocka. Ska bli intressant att se om massorna på FB kommer att anamma den nya funktionen när den lanseras i Sverige.
Tills dess, Se över din location marketing plan!


- postat från min iPhone via Blogpress

Inga kommentarer:

Peter's shared items in Google Reader

FriendFeed - webbstrategi

Digisocial – om webbstrategi, social media och kommunikation på internet