måndag, april 04, 2005

Är alla sökmotorer lika viktiga att synas på?

Levererar sökmotorerna trafik till din hemsida?
Man kan se att när man analyserar statistiken för en hemsida på vilka referers som dyker upp, så finns inte MSN eller Yahoo! med på någon högre andel. Som exempel levererar Google större delen av all trafik till vår hemsida Papangoo.
Är det så som Mike Banks Valentine från RealitySEO.com säger i några av sina artiklar att MSN och Yahoo! är mer intresserade av att styra sina besökare till betalda resultat som PPC-annonser, än till relevanta sökresultat.

Google har färre betalannonser än vad Yahoo! och MSN visar upp på sina SERP. Varför inte be din webbmaster att se över vilka sökmotorer som levererar besökare till din sida.

Ett alternativ är att se till att jobba med bra resultat på Google och med betalannonsering på Yahoo! och MSN för att täcka upp de olika strategier som sökmotorerna använder. Frågan är vem som vill använda en sökmotor som inte levererar relevanta sökresultat!

Inga kommentarer:

Peter's shared items in Google Reader

FriendFeed - webbstrategi

Digisocial – om webbstrategi, social media och kommunikation på internet